Keresés
  • pulzuspont

EMBERI SZERVEZET VÉDEKEZŐKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE A COVID-19 VÍRUSFERTŐZÉSSEL KAPCSOLATBAN



Szervezet védekező képessége, így a fertőzésekkel szembeni ellenállóképesség alapvetően függ az immunrendszer működésétől, a szervezet általános állapotától. Vírusjárvány idején különösen fontos a figyelni és mindent megtenni azért, hogy az immunrendszerünk megfelelően működjön, a szervezetünk felvértezve és erős ellenállóképességgel tudja felvenni a harcot a kórokozókkal.


Szervezet ellenállóképességének karbantartásához, erősítéséhez az alábbiakat kövesse:



RENDSZERES FIZIKAI AKTIVITÁS


A rendszeres fizikai aktivitás elengedhetetlen a szövetek megfelelő vérellátáshoz, oxigénnel, tápanyaggal való ellátásához, végeredményben növeli a szervezet ellenállóképességét. A rendszeres fizikai aktivitásnak gyulladáscsökkentő hatása van, befolyásolja a fehérvérsejtek, azon belül a vírusok elenni védelemben szerepet játszó sejtek aktivitását, fokozza számos gyulladáscsökkentő anyag termelődését.

A WHO által javasolt fizikai aktivitás mennyiség: naponta 30 perc közepes intenzitású kardio mozgás (futás, kocogás, nordic walking, kerékpározás, úszás) és hetente kétszer fél óra izomerő növelő mozgás. Emellett fontos, hogy óránként pár percet mozogjuk – sétáljunk – és naponta tízezer lépést tegyünk meg.



SZABAD LEVEGŐN TARTÓZKODÁS, SZELLŐZTETÉS


Az emberi szervezet működését nagyban segíti a rendszeres, szabad levegőn való tartózkodás. Lehetőségekhez mérten ez legyen zöld – park, erdő. A szabadban tartózkodás mellett, illetve ha erre nincs lehetőség, a tartózkodásra szolgáló épület, szoba rendszeres, napjában többszöri teljes átszellőztetése elengedhetetlen. A szellőztetés nem csak szervezetünket frissíti fel, de a szoba levegőjében esetlegesen összegyűlt kórokozók távozását is elősegítjük



KIEGYENSÚLYOZOTT TÁPLÁLKOZÁS


A szervezet, az immunrendszer megfelelő működéséhez kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásra van szükség, melynek alapjai: vegyes táplálkozás – fehérjék, szénhidrátok és zsírok változatos és kiegyensúlyozott fogyasztása, napi legalább 400 g zöldség és gyümölcs fogyasztása, rostdús táplálkozás.



VITAMINOK, ÁSVÁNYI ANYAGOK, NYOMELEMEK


Kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozással a szervezet vitamin és ásványianyag, nyomelem ellátottsága megfelelő tud lenni. Fontos azonban figyelni rá, hogy ilyenkor tavasz elején a szervezet raktárai – tekintettel a téli korlátozott zöldség- és gyümölcs fogyasztási lehetőségekre, az alacsonyabb napos órák számára – alacsonyabb szinten állnak, egyes embereknél akár ki is merülhetnek. A raktárak kimerülését gyorsítják a krónikus betegségek, a mozgáskorlátozottság, a helytelen táplálkozás. Éppen ezért ilyenkor fontos, hogy plusz vitamin, ásványi anyag és nyomelem bevitelről gondoskodni kell, itt elsősorban a D vitamin, a C-vitamin emelendő ki első helyen.



ALKOHOLFOGYASZTÁS ÉS DOHÁNYZÁS KERÜLÉSE


Sokan nem gondolnak rá, de az alkoholfogyasztás és dohányzás jelentősen rontja a szervezet ellenálló képességét, károsítja az immunrendszert. Így fertőzéses, járványos időszakban az alkohol fogyasztásának és a dohányzásnak (passzívnak is) kerülése különösen fontos.

Forrás:nnk.gov



Kérjen időpontot Oxigénterápiás kezelésünkre és

előzze meg a vírusok, baktériumok támadását!

MOST 1.990Ft!

Állapotfelmérés + 1 kezelés + kontroll

Budapest: +36-70-321-1100

Tatabánya: +36-70-420-9500

165 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése